Sekretarka, fakturzysta, a może tłumacz – możliwości pracy w biurze jest wiele. Zanim zdecydujesz się zatrudnić w takim miejscu, sprawdź, czy posiadasz odpowiednie kwalifikacje i predyspozycje.
„Zatrudnię sekretarkę”. „Pracownik biurowo-administracyjny z językiem obcym”. „Staż – pracownik biura”. „Opole – pracownik biurowy”. „Pracownik administracyjno-biurowy ze znajomością języka niemieckiego”. „Referent ds. administracji i kadr”. To tylko niektóre z ogłoszeń, jakie znaleźć możemy na opolskim rynku pracy. Możliwości zatrudnienia jest całkiem sporo, należy jednak pamiętać, że z konkretnym stanowiskiem wiążą się określone wymagania wobec kandydata lub kandydatki. Prześledźmy te najważniejsze.
Opole – praca sekretarki
Do podstawowych obowiązków sekretarki – lub sekretarza – należy prowadzenie sekretariatu firmy i organizowanie codziennej pracy personelu. Jest to osoba, która ustala grafik, obsługuje korespondencję, odbiera telefony i jest wsparciem dla kadry zarządzającej. Ponadto, sekretarka stanowi swego rodzaju „wizytówkę” firmy – jest pierwszą osobą, z którą kontaktują się interesanci i partnerzy przedsiębiorstwa, dlatego musi cechować się wysoką kulturą osobistą, profesjonalizmem i rzetelnością.
Jakie jeszcze wymagania najczęściej pojawiają się w ogłoszeniach z Opola? Pomoc biurowa musi cechować się:
- bardzo dobrą organizacją pracy,
- znajomością pakietu MS Office,
- umiejętnością pracy w zespole,
- samodzielnością,
- umiejętnością obsługi sprzętu biurowego (komputer, faks, kserokopiarka),
- minimum średnim wykształceniem.
Choć sekretarka zwykle pracuje stacjonarnie w biurze firmy, najczęściej w trybie 8-godzinnym, w szczególnie „gorących” okresach dla firmy często musi zostawać po godzinach. Powinna być też odporna na stres i przygotowana do pracy pod presją czasu.
Czego jeszcze oczekują od kandydatów pracodawcy z województwa opolskiego? Pracownik biurowy często musi posługiwać się przynajmniej jednym językiem obcym, na przykład angielskim, niemieckim lub francuskim – choć pojawiają się też oferty z językiem portugalskim czy czeskim.
Co w sytuacji, gdy nie masz żadnego doświadczenia zawodowego i myślisz o tym, by zatrudnić się w administracji? Opole ułatwia start w tym zawodzie szczególnie młodym osobom. Na stronie tutejszego Urzędu Pracy znajdziemy liczne ogłoszenia proponujące kandydatom staż, podczas którego będą przyuczani do zawodu.
Opole – praca fakturzystki
W Opolu fakturzystka bądź fakturzysta może szukać zatrudnienia w praktycznie każdej firmie związanej z handlem. Do podstawowych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należy:
- wystawianie, sprawdzanie, poprawianie i archiwizowanie faktur,
- przygotowywanie raportów sprzedażowych,
- prowadzenie rejestru kontrahentów firmy i wysyłanie do nich faktur.
By rzetelnie wypełniać obowiązki służbowe, fakturzystka musi doskonale znać przepisy księgowe oraz umieć obsługiwać programy do tworzenia i edycji dokumentów sprzedażowych.
To odpowiedzialne stanowisko, jednak pracodawcy zwykle nie wymagają od kandydatów wykształcenia wyższego – mile widziani są absolwenci szkół średnich o profilu handlowym. Ponadto fakturzyści mogą doszkalać się na dedykowanych im kursach branżowych. Muszą też systematycznie uzupełniać swoją wiedzę, ponieważ przepisy handlowe, będące podstawą ich pracy, często się zmieniają.
Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia zawodowego i szukasz w Opolu pracy, administracja handlowa może być dla ciebie dobrą opcją, o ile:
- jesteś osobą dokładną i cierpliwą,
- potrafisz samodzielnie organizować sobie czas pracy,
- nie przeszkadza ci wielogodzinne spędzanie czasu przed komputerem,
- umiesz myśleć analitycznie,
- potrafisz pracować w zespole.